Udruženje „Muzika u vinogradima“ u saradnji sa Kulturnim centrom Vršac i Centrom Milenijum, u ponedeljak, 28. oktobra, u 18 časova, u Kongresno – muzičkoj dvorani Centra Milenijum predstavlja Postfestivalski koncert:
“Letters from Home” – Muzika savremenih kompozitora iz Srbije i SAD za sopran, flautu i klavir, uz premijerno izvođenje dela prof. Edvarda Smaldona – “Letters from Home” (svetska premijera verzije za ansambl) i Duke/Monk (premijerno izvođenje u Srbiji).
Koncert je deo projekta koji sufinansira Sokoj (Fond za kulturna davanja) i koncertne sezone udruženja „Muzika u vinogradima”.
Program:
Dejan Despić: „Prolećne pesme“ za flautu, sopran i klavir
Ljubica Marić: „Čarobnica“ za sopran i klavir
Ana Gnjatović: „Tea and Oranges“ za flautu i klavir
Edward Smaldone: „Letters from Home“ za sopran, flautu i klavir
Duke/Monk za flautu i klavir
Biografije umetnika:
Jana Jovanović diplomirala je 2011. godine na studijskom programu Solo – pevanje na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu. Master i Postdiplomske studije (2012, 2013) završila je u Norveškoj na Univerzitetu u Stavangeru, odsek za muziku i ples (University of Stavanger, Department for Music and Dance), u klasi profesorke Elizabet Norberg – Šulc. Jana je bila honorarni saradnik u Narodnom pozorištu u Beogradu. Odigrala je mnoge uloge u zemlji i inostranstvu, kao što su Klorinda (La Cenerentola), Popea (L’incoronazione di Poppea), Serpina (La Serva Padrona), Druzila (L’incoronazione di Poppea), uloga Konstance u operi Who kiddnaped Constanza the Mouse?, eminentne italijanske kompozitorke Roberte Vake (Roberta Vacca), koja je 2012. godine u Norveškoj imala svetsku premijeru. Takođe ima zavidnu koncertnu aktivnost kako u zemlji, tako i u inostranstvu. Izdvajaju se koncerti: SOMUS festival Veče velikih solista sa eminentnim pijanistom Simonom Trpčeskim i Simonidom Rodić-flauta, Šubertova Misa u G-duru (Stavanger Konserthus, Norveška), Voices of Europe (Radiokulturhaus ORF, Beč), Festival u Švencingenu (Nemačka), Abschlusskonzert (Gmunden, Austrija), ciklus koncerata Podijum kamerne muzike (Kolarčeva zadužbina, Beograd), Pergolezijev Stabat Mater. ciklus Novogodišnjih koncerata u Somboru sa istaknutim umetnicima, kao što su pijanistkinja Bojana Dimković, bariton Kšištof Šumanjski, flautistkinja Simonida Rodić, gudački kvartet Wonder strings, Anom Sofrenović i mnogim drugim. Pohađala je majstorski kurs sa svetski poznatim kontraaltom Sonjom Prinom. Od 2018. godine član je Udruženja muzičkih umetnika Srbije (UMUS). Dobitnica je stipendija i nagrada na festivalima i republičkim takmičenjima. Bila je finalista prestižnog takmičenja Renata Tebaldi u San Marinu (Italija). Ostvarila je uspešnu saradnju sa dirigeČntima Eduardo Muller, Fabio Biondi, Ruben Jais, Felice Venanzoni, John Storårds, Walevien Witten, Anom Zoranom Brajović i mnogim drugim. Takođe je sarađivala sa rediteljima Allesio Pizzech, Caterina Panti Liberovici, Einar Bjørge, Hilde Andersen, Jagošem Markovićem, Ivanom Dragutinović Maričić.
Simonida Rodić jimonida Rodić završila je doktorske akademske studije (2015), specijalizaciju (2010) i diplomirala (2009) na studijskom programu za flautu na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, u klasi profesora Ljubiše Jovanovića. Master studije i specijalizaciju za instrument Pikola završila je u Norveškoj na Univerzitetu u Stavangeru, u klasi profesora Vidara Austvika. Zaposlena je na poziciji docenta Flaute na Fakultetu umetnosti u Kosovskoj Mitrovici. Dobitnica je mnogih stipendija i nagrada na festivalima, republičkim i međunarodnim takmičenjima kao što su Koncert na prestižnom Festivalu u Švencingenu (Nemačka) 2018. godine, baroknu Traverso flautu najpoznatijeg graditelja istorijskih instrumenata Rudolfa Tuca, treća nagrada na Audiciji za Internacionalni orkestar Samnium Symphony Orchestra (International Orchestra Auditions Awards competition) sa kojim je održala turneju u julu mesecu 2021. godine. Koncerti su održani u prestižnim salama, Musikferajnu u Beču, Rimu (Teatro Ostia Antica) i Beneventu (Teatro Romano). Zatim nagrada iz fonda Bruno Brun za postignut najbolji uspeh na doktorskim studijama na studijskom programu duvačkih instrumenata, prva nagrada i Grand Prix na internacionalnom takmičenju Ohridski biseri u Makedoniji. Ističu se koncert na Festivalu SOMUS u Somboru sa svetski priznatim pijanistom Simonom Trpčeskim koji je održan oktobra meseca 2021. godine. Zatim resital na Prvom Festivalu Flaute u Nišu održan maja meseca 2023. godine, resital Novo i Staro – muzika baroka i neobaroka na Festivalu BUNT 7.0 u Beogradu koji je Simonida izvela na baroknoj traverso flauti uz pratnju Milana Popovića na čembalu (novembar 2019. godine). Simonida je bila honorarni član Stavanger Simphony Orchestra. Izvela je Norvešku premijeru Koncerta za flautu i orkestar Majka Mauvera uz pratnji orkestra UIS blåserensemble. Kao dobitnica Gran pria (Makedonija), u junu mesecu 2008. godine održala je dvonedeljnu turneju Stars of tomorrow, po gradovima Austrije i Nemačke. U okviru turneje nastupila je kao solista, sa gudačkim kvartetom Quartetto di Gioia iz Republike Češke i gitaristkinjom Judit Bunk iz Nemačke. Jedan od koncerata snimila je Bavaria radio. Simonida se usavršavala na majstorskim kursevima eminentnih umetnika kao što su: Emmanuel Pahud, Vincent Lucas, Michel Debost, Pierre-Yves Artaud, Andres Ljungar Chapelon, Aleš Kacjan, Ittez Gergely, Christian Gurtner, Chalog Benedek, Mikael Helasvuo, Leone Buyse, Rachle Brown i mnogih drugih. Redovno nastupa kao solista i kamerni muzičar u zemlji i inostranstvu. Ostvarila je trajne audio zapise za Radio Beograd i Bavaria Radio.
Kristina Sočanski je svestrana pijanistkinja koja istražuje klasičan i moderan repertoar i redovno nastupa kao solista, kamerni muzičar i klavirski saradnik širom Evrope. Najvrednije muzičke impulse dobila je kroz studije kod profesora Hokona Austboa, Einara Smebaja, Niklasa Sivelova i Fridriha Gurtlera. To se ogleda kroz njeno individualno, izražajno muziciranje, cenjeno kako zbog svojih poetskih kvaliteta, tako i zbog pažljivosti u zajedničkom radu. Kristina je diplomirala na Muzičkoj akademiji u Oslu (2014) i magistrirala na Kraljevskoj danskoj muzičkoj akademiji u Kopenhagenu (2016). Završila je klasu za soliste na Kraljevskoj danskoj muzičkoj akademiji u Kopenhagenu i stekla najviši nivo izvođačkih studija u Skandinaviji 2019. godine. Njen debi koncert je emitovan na Danskom radiju „P2 Klasisk“. Umetničku aktivnost poslednjih godina usmerava ka istraživanju savremene muzike i saradnji sa kompozitorima. Bila je gostujući istraživač Aron Kopland škole (Aaron Copland School of Music, Queens College) u Njujorku, kao deo umetničkog istraživačkog projekta, koji je 2019. godine predstavaila na kritički priznatom albumu, na kome su se našla dela Misi Macoli, Edvarda Smaldona, Džordža Kramba, Lea Ornštajna i Filipa Glasa. Ponovo je pozvana u Njujork 2022. godine od strane Američke lige kompozitora da premijerno izvede dela Edvarda Smaldona i Madsa Emila Drajera sa ansamblom ” Seit Kvartet ”. Kao dobitnica nagrada međunarodnih takmičenja, nastupila je u znamenitim dvoranama kao što su Mocarteum u Salzburgu,
Karnegi Hol u Njujorku i Kamerna dvorana Berlinske filharmonije u Nemačkoj. Ostale aktivnosti uključuju koncertne nastupe sa baletskim igračima Kraljevskog danskog pozorišta u Kopenhagenu i specijalizaciju za pratnju i opera koačing kod D. Klaviter na Bel Kanto Institutu u Firenci, nakon čega su usledili nastupi u Italiji i SAD 2017. godine. Kao strastveni kamerni muzičar, Kristina redovno nastupa kao član nekoliko ansambala i podjednako je posvećena savremenom i tradicionalnom kamernom repertoaru. U periodu 2016-2019 godine je bila umetnički vođa koncertne sezone Disen u Oslu a osnivač je i Međunarodnog festivala kamerne muzike u Vršcu koji postoji od 2017. godine. Za svoje umetničke projekte redovno dobija sredstva norveškog Ministarstva za kulturu i drugih fondacija u Norveškoj. Kristina je nastupala u Skandinaviji, brojnim evropskim zemljama i u SAD. U okviru solističkih studija bila je saradnik u nastavi u klasi klavira prof. Niklas Sivelova na Kraljevskoj danskoj muzičkoj akademiji u Kopenhagenu. Od 2021. godine radi kao doktorant na Univerzitetu u Oslu, na projektu koji istražuje savremenu muziku i duhovnost. Nedavno je izdala svoj drugi album posvećen delima za klavir Filipa Glasa(2022), koji je dobio odlične kritike.
Dr Edvard Smaldon (r. 1956) je profesor muzike i pomoćni direktor Muzičke akademije Aron Kopland na Kvins koledžu, Siti univerzitet u Njujorku. Bio je direktor Muzičke akademije od 2002 – 2016. Njegovi nastavnici kompozicije bili su Džordž Perl, Ralf Šepi, Henri Vajnberg i Hjugo Vajsgal. Smaldone je dobitnik nagrada poput Godard Lieberson Fellowship od Američke akademije umetnosti i književnosti, kao i grantova i nagrada od ASCAPa, The MacDowell Colony, Yaddo Corporation, Charles Ives Centra za umetnost, Društva za perkusione umetnosti i Američkog muzičkog centra. Godine 2016. proglašen je „Kompozitorom godine“ od strane Classical Recording Foundation, a 2017. godine proglašen je za „Istaknutog Alumnija“ CUNI Graduate Centra. Smaldoneovu muziku izvodili su Orkestar Minhenskog radija, Kamerni orkestar Denvera, Simfonijski orkestar Memfisa, Simfonijski orkestar Kvinsa, Oratorio Sinfonika Japan, Ansambl nove muzike Oberlin, Kamerni svirči lige/ ISCM, Peabodi Camerata, EOS orkestar iz Pekinga, Kine, Chicago Composers Orchestra, The New York Virtuoso Singers, Filharmonija iz Brna, Stoni Brook „Premieres!“ Ansamble, ansambl Kraljevske danske akademije i mnogi drugi solisti i ansambli u Sjedinjenim Državama, Kanadi, Kini i Evropi. Kao aktivan kompozitor za ples, Smaldone je aranžirao muziku Pergolezija, koju je širom sveta izvodio Plesni projekat Mihaila Barišnjikova White Oak Dance Project. Druge saradnje su bile sa Hartford baletom i plesačem-koreografom Jin Mei. Njegova muzika je snimljena na izdavačkim kućama CRI, New World, Capstone, Ablaze, New Focus, Sheva i Naxos.. Novi koncert za klarinet (Murmurations) izveli su u Kopenhagenu juna 2021. Soren-Filip Hansen i Denkongelige Livgarde Musikkorps, duvači i duvački orkestar kraljevine Danske. Njegova muzika se pojavljuje na više od deset CD-a, uključujući tri, objavljena 2020. godine, recenzije u Fanfare Magazinu delom kažu: „Smaldone ima dar da povezuje jednu frazu sa drugom, čak i jednu notu sa drugom, tako da se zamotate u muzici.”